Η αλήθεια σχετικά με την οικονομική διαχείριση της Σχολικής Επιτροπής του 1ου Δημοτικού Σχολείου, 1ου Νηπιαγωγείου και 3ου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου Παροικιάς .

ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΗΜΑΡΧΟΥ Πάρος, 25 Μαΐου 2010
Δημαρχείο Πάρου
Τ.Κ. 84 400 Παροικιά
ΠΑΡΟΣ
2284360129

Δ Ε Λ Τ Ι Ο Τ Υ Π Ο Υ

Επειδή το τελευταίο χρονικό διάστημα πολλά γράφτηκαν και πολλά ειπώθηκαν από διάφορους στην τοπική εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ ΠΑΡΟΥ-ΑΝΤΙΠΑΡΟΥ» σχετικά με την οικονομική διαχείριση της Σχολικής Επιτροπής του 1ου Δημοτικού Σχολείου, 1ου Νηπιαγωγείου και 3ου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου Παροικιάς και που δυστυχώς δεν εξυπηρετούν τη σωστή ενημέρωση των πολιτών αλλά προφανώς άλλες σκοπιμότητες των εμπνευστών, θεωρώ χρέος μου να κάνω γνωστά τα γεγονότα όπως ακριβώς έλαβαν χώρα για να έχει η καθεμιά και ο καθένας μας πλήρη εικόνα της υπόθεσης και για να μην μπορεί καμιά και κανένας κακόβουλος να κάνει χρήση μιας τόσο σοβαρής υπόθεσης προς όφελός του εκμεταλλευόμενος την ευαισθησία όλων μας σε ζητήματα οικονομικού περιεχομένου ιδιαίτερα αυτή τη δύσκολη χρονική περίοδο που βιώνει η χώρα μας στο σύνολό της εξαιτίας των οικονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζουμε.
Η αλήθεια έχει ως εξής και περιγράφεται στα παρακάτω σημεία:
1. Σύμφωνα με το άρθρο 243 του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα η οικονομική διαχείριση των σχολικών επιτροπών γίνεται από το Διοικητικό τους Συμβούλιο και όχι από την Οικονομική Υπηρεσία του Δήμου.
Το Διοικητικό Συμβούλιο των σχολικών επιτροπών είναι υπεύθυνο για τον έλεγχο και την έγκριση των οικονομικών απολογισμών οι οποίοι στη συνέχεια υπόκεινται για έγκριση στο Δημοτικό Συμβούλιο.
2. Οι οικονομικοί απολογισμοί όλων των ετών της παραπάνω σχολικής επιτροπής είναι εγκεκριμένοι.
3. Είναι γεγονός ότι στη συνεδρίαση της 26-3-2010 Δημοτικοί Σύμβουλοι που είναι και μέλη αυτής της σχολικής επιτροπής και είχαν εγκρίνει πριν από λίγες μέρες τον απολογισμό της, ανέφεραν για πρώτη φορά ότι ο έλεγχος των παραστατικών πληρωμής δε γίνεται σε μηνιαία βάση όπως θα έπρεπε.
Η απάντησή μου ήταν άμεση να γίνει επανέλεγχος των οικονομικών.
4. Ο Πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων του 1ου Δημοτικού Σχολείου με αφορμή διαμαρτυρίες τεχνιτών για οφειλές παρελθόντων ετών ζητάει προφορικά να ελέγξει τα σχετικά παραστατικά. Κατά τον έλεγχο διαπιστώνει σημεία κακοδιαχείρισης τα οποία γνωστοποιεί με επιστολή του στις 20-4-2010 στην Σχολική Επιτροπή του 1ου Δημοτικού Σχολείου, στον Προϊστάμενο του 6ου Γραφείου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων, στη Δημοτική Επιτροπή Παιδείας και στο Δημοτικό Συμβούλιο.
5. Η Πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής κ. Φραγκούλη Μαρουσώ με ενημερώνει την ίδια μέρα (το σχετικό έγγραφο του Προέδρου του Συλλόγου Γονέων δεν κοινοποιήθηκε σε μένα) και της ζήτησα αμέσως να συγκαλέσει την Σχολική Επιτροπή και να υποβάλλει αίτημα σε μένα και στο Δημοτικό Συμβούλιο συγκρότησης επιτροπής ελέγχου και επαλήθευσης των πληρωμών και έτσι ακριβώς γίνεται.
6. Στις 3-5-2010 συγκαλείται το Δημοτικό Συμβούλιο και αποφασίζει τη συγκρότηση πενταμελούς επιτροπής η οποία αποτελείται από ένα Δημοτικό Σύμβουλο, έναν υπάλληλο της Οικονομικής Υπηρεσίας του Δήμου, δύο διευθυντές σχολείων έναν της πρωτοβάθμιας και έναν της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με εμπειρία στη λειτουργία των σχολικών επιτροπών και έναν εκπρόσωπο της ένωσης γονέων.
Η επιτροπή καλείται να πραγματοποιήσει έλεγχο στους οικονομικούς απολογισμούς αυτής της δημοτικής περιόδου δηλ. για τα έτη 2007, 2008 και 2009 και σε χρονικό διάστημα ενός μηνός να καταθέσει το σχετικό πόρισμα.
7. Στις 18-5-2010 η Τσιγώνια Κυριακή, Διευθύντρια του 1ου Δημοτικού Σχολείου όλα αυτά τα χρόνια, μέλος της σχολικής επιτροπής και εξουσιοδοτημένη από την Πρόεδρο να προβαίνει στις πληρωμές των δαπανών, με εξώδικη ειδοποίηση-πρόσκληση γνωστοποιεί σε μένα και στην σχολική επιτροπή την ύπαρξη λογιστικής αταξίας και δηλώνει ότι στα χέρια του πληρεξουσίου δικηγόρου της βρίσκονται χρήματα προς παράδοση και ζητάει να της γνωρίσουμε το ακριβές ύψος του ποσού για το οποίο υπάρχει η λογιστική αταξία.
8. Η επιτροπή τις 21-5-2010 καταθέτει το πόρισμα ελέγχου (πολύ νωρίτερα από την παρέλευση του μήνα) σύμφωνα με το οποίο το συνολικό προς καταλογισμό ποσό ανέρχεται στο ύψος των 43.353,49 €.
9. Τέλος το Δημοτικό Συμβούλιο καλείται αύριο στις 26 του μηνός, σε κατεπείγουσα συνεδρίαση, προκειμένου να λάβει τις σχετικές επί του θέματος αποφάσεις και να διαβιβάσει το πόρισμα ελέγχου σ’ όλες τις αρμόδιες υπηρεσίες και αρχές για τις δικές τους ενέργειες.

Αυτή και μόνο αυτή είναι η αλήθεια.

Δεν επηρεαστήκαμε από τις άναρθρες κραυγές και τις δήθεν συμβουλές ορισμένων για βεβιασμένες ενέργειες, πράξαμε με ηρεμία και ψυχραιμία ότι έπρεπε να πράξουμε, εφαρμόσαμε στην πράξη και όχι στα λόγια τη ρήση των πολιτικών της χώρας μας μηδενική ανοχή σε ζητήματα οικονομικής κακοδιαχείρισης. Τα πάντα έγιναν στο σωστό χρόνο και με το σωστό τρόπο.
Απεδείχθη για μία ακόμη φορά με τον πλέον εμφανή τρόπο και στον πλέον αφελή ότι τα όσα γράφτηκαν στην τοπική εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ ΠΑΡΟΥ-ΑΝΤΙΠΑΡΟΥ» περί συγκάλυψης, υποβάθμισης, καθυστέρησης και προσωπικών ευθυνών ουδεμία σχέση έχουν με την πραγματικότητα, αλλά απλώς αποκαλύφθηκε ότι αποτελούν μέρος σχεδίου προεκλογικής τακτικής που έχει ως στόχο να πλήξει εμένα προσωπικά και να ωφελήσει συγκεκριμένη υποψήφια για τις δημοτικές εκλογές της 7ης Νοεμβρίου του 2010.
Και επειδή όλοι μας έχουμε χρέος να διαμορφώσουμε και να διαφυλάξουμε συνθήκες για μια ήρεμη προεκλογική περίοδο που θα δίνει τη δυνατότητα για πολιτισμένη αντιπαράθεση ιδεών και προγραμμάτων και θα είναι απαλλαγμένη από μεθόδους, τακτικές και συμπεριφορές που δηλητηριάζουν την πολιτική ζωή του νησιού μας, οξύνουν τις διαφορές και συντελούν στη δημιουργία εστιών έντασης και αντιπαράθεσης, καλώ και για το δικό της καλό τη συγκεκριμένη υποψήφια να διαχωρίσει τη θέση της και να αποδοκιμάσει την στάση της συγκεκριμένης εφημερίδας.
Αν αυτό δεν το κάνει και αυτή τη φορά και επιλέξει πάλι τη σιωπή τότε θα μου δώσει το δικαίωμα να της επιρρίψω ευθύνες όχι ΣΥΝ-ΑΝΟΧΗΣ αλλά ΣΥΝ-ΕΝΟΧΗΣ για όσα συμβαίνουν και θα συμβούν στο μέλλον εξαιτίας αυτής της συμπεριφοράς.

O Δήμαρχος Πάρου

Χρήστος Βλαχογιάννης